Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
:: صفحه اصلی ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با شهرستان خدابنده::
آشنایی با بیمارستان::
حوزه ریاست::
حوزه مدیریت::
حوزه مدیریت پرستاری::
اخبار::
دفتر بهبود کیفیت و اعتبار بخشی::
بخشهای بیمارستان::
واحد های پاراکلینیکی::
درمانگاه تخصصی::
واحد فناوری اطلاعات (IT)::
راهنمای بیماران::
آموزشی::
ارتقاء سلامت::
راهنمای همکاران::
شناسنامه خدمات ::
بخش نامه ها و دستورالعمل ها::
فرم گزارش دهی خطا::
واحد رسیدگی به شکایات::
مزایده و مناقصه::
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت::
آرشیو اخبار::
گالری::
میز خدمت::
بیانیه حریم خصوصی مرکز::
بیانیه سطح توافق خدمات::
دستورالعمل به روز رسانی سایت::
پشتیبانی از افراد کم توان::
::
فرم گزارش خطا

..
ویژه مراجعین












..
تماس با ما

آدرس:
زنجان، خدابنده، خیابان شفا
بیمارستان امیرالمومنین (ع)

تلفن:
02434224301
02434224309

نمابر:
02434224309

سامانه پیامکی:
10004224300000


 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
میزان رضایت شما از مطالب وب سایت به چه میزان است ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
نظرسنجی
میزان رضایت شما از خدمات ارائه شده در بیمارستان به چه میزان است؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
نظرسنجی
میزان رضایت شما از واحد فناوری و اطلاعات (IT) در سال جاری چگونه هست؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: مسئول واحد آمار و مدارک پزشکی ::
 | تاریخ ارسال: 1397/5/4 | 
مسئول واحد آمار و مدارک پزشکی

❁ ❁ ❁ ❁ ❁

نام و نام خانوادگی :خانم  صغرا     رمضانی                                                                                                  تحصیلات : کارشناس  مدیریت دولتی

❁ ❁ ❁ ❁ ❁
AWT IMAGE    
آشنایی با شرح وظایف مسئول واحد آمار و مدارک پزشکی

-تحقیق در زمینه کاربرد روش های نوین ذخیره و بازیابی داده های پزشکی جهت بهینه سازی سیستمهای تصمیم گیری در حوزه بهداشت و درمان ،بومی سازی استاندارد ها و پروتکل های فن آوری اطلاعات در جهت ارتقای سیستمهای بهداشت و درمان
-ارائه روشهای بهینه جهت آموزش و انتقال مفاهیم کاربردی انفور ماتیک در پزشکی
-طراحی روش های اجرایی حفاظت از اطلاعات خصوصی بیماران
-فراهم سازی زمینه برقراری و تداوم ارتباط و همکاری بین مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی
-بررسی و پیشنهاد ساختار بهینه پایگاه داده های پزشکی
-استفاده از کد گذاری در پزشکی و روشهای نوین ذخیره سازی و بازیابی داده های پزشکی
-سازماندهی، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات بهداشتی و درمانی براساس استانداردهای موردعمل
- نظارت بر گردآوری داده ها- پردازش- توزیع اطلاعات بهداشتی و درمانی
-کنترل و نظارت بر اسناد و مدارک پزشکی مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستانها
-نظارت بر ارزیابی واحدهای مدارک پزشکی از جهت ساختار (پرسنل- تجهیزات- فضای فیزیکی) و فرایند (مستندسازی)- فرایند کار استاندارد
- فراهم کردن اطلاعات صحیح جمعیتی (دموگرافیک) بیماران، الصاق مدارک و ارسال پرونده بیمار/ همراه با بیمار به بخش های مرتبط
- مشارکت در تقویت زیرساختهای ارتباطی و اینترنتی به منظور دستیابی آسان مراجعین به منابع اطلاعاتی پزشکی
- مشاوره و راهنمایی کاربران کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی پزشکی برای بازیابی اطلاعات و هدایت آنان در ترسیم استراتژی فردی آنها
- آموزش فردی- گروهی و رسمی - غیر رسمی برای استفاده از منایع اطلاعاتی و کتابخانه
- شماره گذاری و ثبت و مهر کردن کتب و مجلات و تنظیم آن در قفسه ها مطابق سیستم جاری و نوین کتابخانه ها
- طبقه بندی کتب و مجلات و کاتولوگ نویسی
- کدگذاری بیماریها، اعمال جراحی و اقدامات درمانی و تهیه اندکس مربوطه براساس استانداردهای جهانی
- بررسی برگ شرح حال جهت اختصاص کد علت مراجعه از روی کتب مرجع
- بررسی برگ خلاصه پرونده جهت اختصاص کد تشخیص اصلی از روی کتب مرجع
- بررسی برگ گزارش عمل جراحی (برای بیماران که اقدام جراحی در مورد آنها صورت گرفته است).
- اختصاص کد تشخیص از روی برگ گزارش عمل جراحی براساس کتب مرجع
- اختصاص کد اقدام جراحی از روی برگ گزارش عمل جراحی براساس کتب مرجع
- انجام امور مربوط به پذیرش بیماران
- اخذ رضایت نامه و اجازه نامه ها و تأمین پذیرش موارد فوریت پزشکی
- آشنایی به سیستم های کامپیوتری تخصصی در زمینه مربوطه و توانایی در رفع ایرادات و تهیه آمار روزانه پذیرش
- زمانبندی و نوبت دهی برای پذیرش بیماران- اعمال جراحی و بستری
- کدگذاری بیماریها، اعمال جراحی و اقدامات درمانی و تهیه فهرست مربوطه براساس آخرین سیستمهای طبقه بندی
ICD شناخته شده جهانی
- تهیه و تنظیم آمار روزانه، ماهانه و سالانه از بیماران بستری و مرخص شده و آمار مرگ و میر مراجعین به کلینیک ها و پاراکلینیک ها به منظور تجزیه و تحلیل خدمات درمانی ارائه شده
- بررسی های لازم جهت بهبود روشهای کار، فرمهای مدارک پزشکی وسایل و امکانات مربوط به مدارک پزشکی
- ساماندهی، نوبت دهی و راهنمایی بیماران جهت ویزیت ، پذیرش و بستری بیمار در بخش مربوطه
- همکاری در استقرار و کاربرد سیستم مدیریت سلامت (
HIS).
- تنظیم کارت شناسایی و ثبت مشخصات و شماره بایگانی جهت ارائه به بیمار
- تنظیم اوراق پرونده براساس استانداردهای موجود و پوشه گذاری و شماره زنی پرونده ها
- انجام امور بایگانی پرونده ها براساس روش تعیین شده
- پاسخ به مکاتبات مربوط به پزشکی قانونی و ارگانهای دیگر با استفاده از پرونده بیماران
- شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله.
- مشارکت در تحقیقات کاربردی در عرصه نظام سلامت در شغل مربوطه

 
دفعات مشاهده: 420 بار   |   دفعات چاپ: 65 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
بیمارستان امیرالمومنین(ع) خدابنده Amiralmomenin Hospital of Khodabende