سوپروایزر آموزشی پرستاری است که مسئولیت فعالیت آموزشی و پژوهشی پرستاری و مامایی مرکز آموزشی – درمانی، توانبخشی و پژوهشی را تحت نظارت مدیر پرستاری و در جهت اهداف سازمان بر عهده دارد. شرح وظایف سوپروایزر آموزشی براساس اصول مدیریت با تکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو مبتنی بر فرآیند پرستاری و استانداردهای مراقبتی به شرح زیر می باشد:
1- تعیین اهداف آموزشی ( کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت )
2- تعیین نیازهای آموزشی ( مددجویان، خانواده، رده های مختلف کادر پرستاری و مامایی و کارکنان جدید الورود )
3- اولویت بندی نیازهای آموزشی
4- تدوین برنامه های آموزشی مستمر و مدون جهت رفع نیازهای آموزشی
5- اجرای برنامه های آموزشی با همکاری و مشارکت سایر گروه ها
6- تهیه و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد و فعالیت های آموزشی بخش های مرتبط
7- تهیه و تنظیم ابزار مناسب ارزیابی، خدمات پرستاری مورد نیاز مددجویان
8- هماهنگی در اجرای برنامه کارورزی دانشجویان و کارآموزان گروه های پرستاری و مامایی
9- پیشنهاد تهیه کتب، مجلات، جزوات و وسایل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان گروه پرستاری و مامایی
10- تشکیل کمیته آموزشی، پژوهشی پرستاری
11- هماهنگی، همکاری و مشارکت جهت تشکیل و شرکت کارکنان در کلاس های آموزش مداوم برابر برنامه جامع آموزشی واحد ذیربط
12- پیشنهاد ایجاد زمینه های تشویقی جهت مشارکت فعال کارکنان در فعالیت های آموزشی و پژوهشی
13- همکاری و مشارکت در نظارت و کنترل واحدها جهت نیازسنجی آموزشی
14- همکاری و هماهنگی با سوپروایزر بالینی و کنترل عفونت، در امر آموزش
15- همکاری و هماهنگی با سرپرستاران و مربیان در جهت ارتقاء سطح آموزش
16- ارائه تازه ها و نتایج تحقیقات جدید ( به شکل کنفرانس، جزوه / پمفلت و … )
17- همکاری و مشارکت در انجام طرح های پژوهشی
18- هدایت و آموزش کارکنان در راستای:
الف- حسابرسی کیفی خدمات پرستاری و مامایی
ب- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه خدمات
ج- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش به مددجو
19- هدایت و آموزش کارکنان در اجرای برنامه های آموزشی واحدهای ذیربط
20- هدایت و آموزش در جهت تهیه جزوات، پوسترها، فیلم ها و پمفلت های آموزشی جهت کارکنان و مددجویان
21- ثبت و گزارش کلیه فعالیت های آموزشی و نتایج حاصله به مدیر خدمات پرستاری
22- کنترل و نظارت بر آموزش های انجام شده در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب
23- کنترل و نظارت بر وجود امکانات و شرایط آموزشی در واحدها
24- ارزیابی اثربخشی آموزش های انجام شده از طریق:
الف - کنترل و حسابرسی کیفی خدمات ارائه شده
ب - بررسی رضایت مندی مددجویان
ج - بررسی رضایت مندی کارکنان
25 - کنترل و نظارت بر شرکت فعال رده های مختلف پرستاری ( در شیفت های مختلف ) در برنامههای آموزشی براساس سرانه آموزش
26- مشارکت در کمیته ارزشیابی کارکنان پرستاری
27- شرکت در کلیه جلسات آموزشی مرتبط با پرستاری
|