مددکار اجتماعی |
|||
نام و نام خانوادگی | تحصیلات | ||
مرضیه سجاسی |
کارشناس مددکاری اجتماعی |
فعالیت های واحد مددکاری :
۱- تهیه و تنظیم مدارک لازم برای استفاده از اعتبارات مالی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل و پیگیری تا دریافت وجه
۲- تشویق نمودن بیماران به استفاده از یکی از بیمه های اجتماعی و راهنمایی قدم به قدم آنها تا حصول نتیجه
۳- تشویق نیکوکاران و کارفرمایان به ایجاد مراکز خدمات اجتماعی و جذب افراد خیر جهت رسیدگی به خانواده های بی بضاعت
۴- تهیه و تنظیم برنامه های آموزشی بهداشتی به مددجویان
۵- مصاحبه و بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی، درمانی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی بیماران در ارتباط اجتماعی با بیماری
۶- تشکیل پرونده اجتماعی برای موارد طولانی مدت
۷- بررسی امکانات و استفاده از منابع برای بیماران و اتخاذ راه حلهای مناسب جهت رفع مشکل آنان
۸- بررسی وضعیت مالی بیماران و اعلام نظر تخصصی و حل مشکلات پرداخت هزینههای درمانی از محل اعتبارات مصوب و سایر منابع موجود
۹- مشاوره و ایجاد ارتباط مطلوب و سالم بین بیمار، موسسه، خانواده به منظور حل مشکل آنان
۱۰- تهیه گزارش نهایی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی بیماران و ارائه آن به مقام مافوق
۱۱- پیگیری اقدامات مددکاری تا حصول نتیجه و قادر سازی بیماران و سایر مددجویان
۱۲- تماس با موسسات درمانی در ارتباط با هماهنگی و کاهش مشکلات بیماران بستری و سرپایی که به درمان نیاز دارند
۱۳- راهنمایی و هدایت بیماران به مراکز تهیه وسایل پزشکی و کمک پزشکی
۱۴- راهنمایی و هدایت بیماران جهت استفاده از خدمات بیمه ای و تصمیم و گسترش بیمه همگانی
۱۵- تهیه گزارش از وضعیت اقتصادی، اجتماعی بیماران و ارائه به کمیسیونهای پزشکی و از کار افتادگی می باشند.
۱۶- مشارکت در تحقیق و پژوهش پیرامون مسائل اجتماعی موثر بروز بیماریها و روند درمان
۱۷- تهیه بانک اطلاعاتی در مورد منابع اجتماعی، رفاهی و پزشکی موجود در جامعه و به روز نگاهداشتن این اطلاعات
۱۸- شناسایی بیماران مشکل دار در استفاده از خدمات درمانی و بیمارستانی و ارائه راه حل و تلاش جهت حل این مشکلات
۱۹- ثبت دفتری اطلاعات مربوط به بیماران سرپایی وبستری در واحد جهت ارائه عملکرد ماهیانه یا سالیانه
۲۰- پیگیری امور اجتماعی بیماران در زمان بستری و پس از ترخیص تا بهبودی کامل
۲۱- ارتباط و همکاری با (NGOs) و سازمانهای اجتماعی موجود در جامعه و استفاده از آنها به نفع بیماران و خانواده ایشان
۲۲- بازدید منزل بیماران در صورت ضرورت بنا به تشخیص مسئول واحد
۲۳- تهیه گزارشها، آمارهای مربوطه و انجام مکاتبات لازم
۲۴- بررسی و پیگیری مسائل مربوط به کودک آزاری و وقوع جرم و جنحه در مورد کودکان مراجعه کننده به بیمارستان
۲۵- مشارکت در برنامههای کنترل و پیشگیری بحرانهای اجتماعی
۲۶- همکاری و مشارکت در بحرانهای طبیعی از طریق اداره مددکاری و ستاد حوادث غیر مترقبه وزارت متبوع
۲۷- پاسخگویی و اعلام نظر تخصصی در خصوص بیماران و خانواده ایشان به مراجع مرتبط
۲۸- انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام مافوق
۲- تشویق نمودن بیماران به استفاده از یکی از بیمه های اجتماعی و راهنمایی قدم به قدم آنها تا حصول نتیجه
۳- تشویق نیکوکاران و کارفرمایان به ایجاد مراکز خدمات اجتماعی و جذب افراد خیر جهت رسیدگی به خانواده های بی بضاعت
۴- تهیه و تنظیم برنامه های آموزشی بهداشتی به مددجویان
۵- مصاحبه و بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی، درمانی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی بیماران در ارتباط اجتماعی با بیماری
۶- تشکیل پرونده اجتماعی برای موارد طولانی مدت
۷- بررسی امکانات و استفاده از منابع برای بیماران و اتخاذ راه حلهای مناسب جهت رفع مشکل آنان
۸- بررسی وضعیت مالی بیماران و اعلام نظر تخصصی و حل مشکلات پرداخت هزینههای درمانی از محل اعتبارات مصوب و سایر منابع موجود
۹- مشاوره و ایجاد ارتباط مطلوب و سالم بین بیمار، موسسه، خانواده به منظور حل مشکل آنان
۱۰- تهیه گزارش نهایی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی بیماران و ارائه آن به مقام مافوق
۱۱- پیگیری اقدامات مددکاری تا حصول نتیجه و قادر سازی بیماران و سایر مددجویان
۱۲- تماس با موسسات درمانی در ارتباط با هماهنگی و کاهش مشکلات بیماران بستری و سرپایی که به درمان نیاز دارند
۱۳- راهنمایی و هدایت بیماران به مراکز تهیه وسایل پزشکی و کمک پزشکی
۱۴- راهنمایی و هدایت بیماران جهت استفاده از خدمات بیمه ای و تصمیم و گسترش بیمه همگانی
۱۵- تهیه گزارش از وضعیت اقتصادی، اجتماعی بیماران و ارائه به کمیسیونهای پزشکی و از کار افتادگی می باشند.
۱۶- مشارکت در تحقیق و پژوهش پیرامون مسائل اجتماعی موثر بروز بیماریها و روند درمان
۱۷- تهیه بانک اطلاعاتی در مورد منابع اجتماعی، رفاهی و پزشکی موجود در جامعه و به روز نگاهداشتن این اطلاعات
۱۸- شناسایی بیماران مشکل دار در استفاده از خدمات درمانی و بیمارستانی و ارائه راه حل و تلاش جهت حل این مشکلات
۱۹- ثبت دفتری اطلاعات مربوط به بیماران سرپایی وبستری در واحد جهت ارائه عملکرد ماهیانه یا سالیانه
۲۰- پیگیری امور اجتماعی بیماران در زمان بستری و پس از ترخیص تا بهبودی کامل
۲۱- ارتباط و همکاری با (NGOs) و سازمانهای اجتماعی موجود در جامعه و استفاده از آنها به نفع بیماران و خانواده ایشان
۲۲- بازدید منزل بیماران در صورت ضرورت بنا به تشخیص مسئول واحد
۲۳- تهیه گزارشها، آمارهای مربوطه و انجام مکاتبات لازم
۲۴- بررسی و پیگیری مسائل مربوط به کودک آزاری و وقوع جرم و جنحه در مورد کودکان مراجعه کننده به بیمارستان
۲۵- مشارکت در برنامههای کنترل و پیشگیری بحرانهای اجتماعی
۲۶- همکاری و مشارکت در بحرانهای طبیعی از طریق اداره مددکاری و ستاد حوادث غیر مترقبه وزارت متبوع
۲۷- پاسخگویی و اعلام نظر تخصصی در خصوص بیماران و خانواده ایشان به مراجع مرتبط
۲۸- انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام مافوق